Chroniczne zmęczenie nie pozwól aby dopadło też Ciebie

Chroniczne zmęczenie nie pozwól aby dopadło też Ciebie

Kto z Was niejednokrotnie miał problem z nadmiernym zmęczeniem lub sennością  w pracy? Jest to problem poważny i rozpowszechniony. Naukowo nazywany chroniczne zmęczenie a jego definicję objaśnia wikipedia.

Chroniczne zmęczenie – przewlekłe zmęczenie i sposoby leczenia

Zapewne wiele razy próbowaliście w sytuacji chronicznego zmęczenia ratować się kawą, energetykami czy kapsułkami, które w magiczny sposób miały sprawić, ze będziecie emanować energia i szczęściem. Niestety nie  każdy lubi kawę czy energetyki, nie każdy ma fortunę na „lecznicze” tabletki pobudzające organizm lub też po prostu te sposoby na niego nie działają. Dziś przychodzę do Was z kilkoma radami jak poradzić sobie ze zmęczeniem w ciągu dnia poprzez naturalne triki, które mnie osobiście wielokrotnie wybawiły z opresji po niekiedy nieprzespanej nocy.

Po pierwsze zapach

Pierwszą rada i według mnie najcenniejszą jest to abyście dopilnowali zapachu oraz gęstości powietrza w pomieszczeniu. Jeśli jesteście zmęczeni, powinniście przewietrzyć pokój w którym pracujecie i najlepiej zastosować tzw. aromaterapię, która nie tylko uprzyjemni wam prace, ale i pobudzi Was poprzez fajne zapachy, które wybieracie sobie według gustu. Czasem warto zainwestować w spraye, olejki itp.

orzeźwiający zapach

Napoje

Wielokrotnie spotkałam się z radą znajomych, że aby przeżyć ciężki dzień w pracy powinnam pić dużo wody z cytryną. Sposób ten może i skuteczny, lecz ja osobiście nie przepadam za taka mieszanka- w związku z czym mogę zaproponować Wam alternatywę. Pierwsza, to sok jabłkowy (najlepiej jednodniowy lub świeżo wyciśnięty) z dodatkiem imbiru. Druga zaś to zmiksowany banan, pomarańcza, truskawki, siemię lniane i jogurt naturalny (nie tylko dodaje energii, ale jest to mały zastępca zdrowego i pożywnego posiłku!). Trzeci, który odkryłam stosunkowo niedawno to zmiksowane kiwi, winogrona (usuńcie pestki), orzechy włoskie, a to wszystko z dodatkiem mięty. Polecam.

Jedzenie

To, że powinniśmy jeść co 3 godziny nie jest nowością, ale jak się okazuje jest to wiedza nie tylko przydatna dla naszego zdrowia, ale również dla naszego samopoczucia. Pamiętajmy wiec, aby będąc w pracy nie najadać się, ale też nie pozwalać organizmowi na głodowanie. Co więcej, jeśli czujecie się naprawdę bardzo senni warto w szufladzie mieć coś słodkiego- najlepiej gorzką czekoladę- lub jeśli nie lubicie słodyczy- słonecznik, który wspomaga pracę intelektualna i działa antystresowo.

Zioła

Jedni łykają tabletki, drudzy piją i polecają naturalne zioła. Po takie rozwiązania sięgam w sytuacjach kryzysowych i mogę śmiało polecić Wam yerba mate oraz wszelkie wyciągi z żeń-szenia. Produkty te działają na Nas jak kawa, więc należy pamiętać, aby nie łączyć ich ze sobą i nie stosować tuż przed snem, ponieważ możemy mieć potem problemy z zaśnięciem. A jak wiadomo sen jest lekarstwem na całe zło, więc  śpijmy jak najwięcej aby nie stosować w ciągu dnia żadnych wspomagaczy.

Muzyka

Jeśli Wasza praca pozwala Wam na słuchanie muzyki- nie zastanawiajcie się ani chwili. W sytuacji kryzysowej włączcie sobie dzwięki, które pobudzą Was i zrelaksują. Ten element doda Wam nie tylko energii, ale poprawi też Wasze samopoczucie.

muzyka pobudzająca do pracy

Spacer

Najważniejsze, aby dotlenić mózg. To właśnie on sprawia, że w chwili przeciążenia organizmu, stajecie się senni i czujecie kumulujące się zmęczenie. Pozwólcie, aby i on odpoczął, dotleńcie się, a przy okazji dodajcie do tego trochę ruchu. Satysfakcja gwarantowana.

Odstaw komputer

Nie da się ukryć, że zmęczenie w dzisiejszych czasach potęgowane jest przez ciągłe patrzenie się w ekran komputera- co powoduje duże zmęczenie naszych oczu co w konsekwencji przekłada się na chroniczne zmęczenie. Jeśli masz możliwość zamiast stukać w klawiaturę- napisz coś ręcznie. Takie rozwiązanie pozwoli nie tylko na relaks Twoich oczu, ale pobudzi również myślenie analityczne, pamięć i kreatywność. Poza tym warto czasem przerwać rutynę, bo to ona jest częstym powodem naszego osłabienia i zniechęcenia do pracy.

Ćwiczenia

Ruch jest lekiem na ospałość, słabą koncentrację i chroniczne zmęczenie. Nie zawsze jednak mamy możliwość skorzystać z niego w czasie pracy, w związku z tym proponuję Wam krótkie ćwiczenie, które swobodnie możecie wykonać w biurze, a pozwoli ono szybko dotlenić się Waszemu mózgowi. Po pierwsze stań prosto i wyciągnij przed siebie ręce, a dłonie skieruj w stronę twarzy. Weź głęboki i oddech i wypuść powietrze tak aby uderzyło ono w dłonie jak najmocniej. Ćwiczenie powtórz około 8 razy w szybkim tempie, a po jego wykonaniu usiądź i ochłoń, ponieważ może zakręcić Ci się w głowie. Znużenie powinno opuścić Cię stosunkowo szybko ze względu na dużą dawkę tlenu dostarczonego do organizmu.

One thought on “Chroniczne zmęczenie nie pozwól aby dopadło też Ciebie

  1. Zgadzam się, że bardzo ważny jest ruch na świeżym powietrzu. Czasem wystarczy wyskoczyć tylko na chwilę żeby naładować baterie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Close