Aminokwasy na włosy – sprawdź ich wpływ na włosy

Aminokwasy na włosy – sprawdź ich wpływ na włosy

Zdrowe włosy są największą ozdobą kobiety. To one sprawiają, że czujemy się zadbane i piękne. Dzięki błyszczącym i mocnym puklom nasza samoocena wzrasta, czujemy się pewniej w wielu sytuacjach, potrafimy wykorzystać kobiecy potencjał w pełni.

Na zdrowie naszych włosów składa się wiele czynników, w tym oczywiście styl życia, troska o zdrową i dobrze zbilansowaną dietę, a także odpowiednia suplementacja. Czasem nie mamy nawet pojęcia, jak szybko dochodzi do wypłukania cennych składników z organizmu. Wystarczy zbyt restrykcyjna dieta, osłabienie spowodowane załamaniem pogody, czy chorobą, by nasz organizm cierpiał na spore niedobory substancji, bez których nasze zdrowie jest po prostu zagrożone.

Jeśli chcemy olśniewać pięknymi włosami, cieszyć się zdrową skórą i mocnymi paznokciami musimy pamiętać o aminokwasach, dzięki którym produkowana jest keratyna, która pobudza między innymi porost włosów. To dzięki niej są mocne, błyszczące i wygładzone, a tylko dzięki aminokwasom dostarczanym do organizmu możemy być spokojne o produkcję keratyny.

Jakie aminokwasy na włosy?

Ludzkie ciało potrzebuje około 20 aminokwasów do stworzenia białek, które są odpowiedzialne za nasze mięśnie, tkanki, ale także hormony i enzymy. Jeśli chodzi o nasze włosy szczególne znaczenie dla ich kondycji i porostu ma 6 aminokwasów.

Arginina i jej działanie na włosy

Pierwszym takim aminokwasem jest arginina, która jest odpowiedzialna za szybszy porost włosów. Ten aminokwas wytwarzany jest przez nasz organizm samodzielnie, jednak musimy mieć świadomość, że nie zawsze w sposób wystarczający.

Przeszkodą są choroby, przemęczenie, czy stres. Wtedy warto pamiętać o odpowiedniej suplementacji, która na szczęście jest dostępna na rynku.

Argininę dostarczamy także w pożywieniu: bogatym źródłem są orzechy i pestki słonecznika, a także kiełki pszenicy, wołowina, ryby, produkty mleczne wysokiej jakości.

Metionina – budulec struktury włosów

Drugim ważnym aminokwasem jeśli chodzi o zdrowie naszych włosów jest metionina, aminokwas egzogenny, czyli taki, którego organizm nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie. Ten aminokwas tworzy struktury skóry, włosów i paznokci. Siarka zawarta w metioninie wpływa na porost włosów, ich kondycję i zapobiega wypadaniu włosów. Dobrym źródłem metioniny są: ziarna zbóż, sezam, mięsoi ryby.

Cysteina na porost włosów

Kolejnym bardzo ważnym aminokwasem jest cysteina wytwarzana przez organizm samodzielnie, choć również, tak samo jak w przypadku argininy jej produkcja może spadać w przypadku stresów, choroby, czy starzeniu się organizmu. Cysteina przyspiesza porost włosów, dzięki obecności siarki wzmacnia włosy, skórę i paznokcie oraz transportuje żelazo i cynk, które także mają ogromny wpływ na piękno naszych włosów.

Cysteinę znajdziesz w mięsie, wędlinach, jajach, jogurtach, brokułach, czosnku, brukselce, papryce, a także w serze.

Cystyna na odporność włosów

Kolejnym aminokwasem, o którym warto wspomnieć jest cystyna – tworzona przez dwie molekuły cysteiny. Dzięki cystynie włosy są mocne i odporne na uszkodzenia. 

Źródłem cystyny są te produkty, które są źródłem cysteiny. Dbając o dostarczenie do organizmu cysteiny możesz mieć pewność, że nie zabraknie również cystyny.

Tyrozyna na wypadanie włosów

Tyrozyna to aminokwas, który organizm wytworzy przy pomocy innego aminokwasu – fenyloalaniny. Tyrozyna zahamuje wypadanie włosów, jest także odpowiedzialna za barwę naszych włosów. Z tyrozyny bowiem wytwarzana jest melanina, która odpowiada za kolor naszej skóry i owłosienia.

Kolejną ważną umiejętnością tyrozyny jest łagodzenie stresu, dzięki czemu nasze włosy są mniej podatne na osłabienie, wypadanie. Źródłem tego aminokwasu są: ryby, orzechy, nasiona dyni.

Tauryna na mocne włosy

Ostatnim aminokwasem jest tauryna wytwarzana przez cysteinę. Niedobór tauryny objawia się osłabieniem nie tylko włosów, ale całego organizmu. Źródłem tego aminokwasu są: owoce morza, mięso i ryby.

aminokwasy na włosy blond

Sprawdź witaminy na włosy w postaci malinowych żelek. Bogaty skład. 5000% biotyny >> LINK

Aminokwasy na włosy tabletki

Jeśli czujemy, że nasz organizm ma niedobory tych ważnych aminokwasów, powinniśmy sięgnąć po suplementy, które pomogą ich dostarczyć. Na rynku są świetnie skomponowane witaminy, w wygodnej formie tabletek, których regularne przyjmowanie szybko naprawi wszelkie braki.

Takim dobrze skomponowanym suplementem są Aminokwasy na włosy od Noble Health. Świetny skład i regularność stosowania w krótkim czasie pozwoli Ci cieszyć się pięknymi i zdrowymi włosami.

2 thoughts on “Aminokwasy na włosy – sprawdź ich wpływ na włosy

  1. Bardzo fajnie, że o tym wspominasz. Nie tylko kosmetyki, ale i to co jemy ma ogromny wpływ na kondycję włosów. Ja z kolei jako dietetyk kliniczny często słyszę pytanie – co na wypadające włosy? 🙁 Wtedy oprócz aminokwasów znaczenie ma cynk, witaminy z grupy B, żelazo.

  2. Ja wiem, że największe efekty u mnie było widać (średnio po 3 miesiącach, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość) po suplementacji różnych witamin, estrów kwasów 3-6-9. Dieta tez ma ogromny wpływ na stan naszych włosów… dodatkowe zabiegi mogą też poprawić ich kondycję, jest dużo domowych sposobów i nie trzeba wydawać fortuny na poprawienie ich stanu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.